קידום אתרים טיפים
אפטיים פתרונות אינטרנט מתקדמים ריכזה עבורכם רשימה ארוכה של טיפים שיעזרו לכם להביא תוצאות טובות וגבוהות בתהליך קידום אתר במנועי חיפוש.
תוצאה ראשונה במרחק נגיעה. מספר טיפים שלא תמצאו בשום מקום.
-
תקינות קוד האתר – כחלק מתהליך האופטימיזציה, תקינות קוד האתר הוא חלק חשוב מאוד. תקינות הקוד מבטיחה התאמת האתר לדפדפנים השונים ולא רק לדפדפן אינטרנט אקספלורר. על האתר לעמוד בתקן W3C.
תקינות קוד האתר טובה הן לגולשים באתר שלך והן לקידום איכותי.
-
קיצור קוד הדף – רצוי לקצר את הקוד של האתר. ניתן לעשות זאת באמצעות "הזזת" קוד ה-CSS וה-JS אל עבר קבצים חיצוניים. דבר זה יאפשר לתוכן המרובה מילות מפתח להיות במיקום גבוה יותר, כך תהיה לו חשיבות גדולה יותר.
-
מפת אתר – על מנת שרובוט מנועי החיפוש יוכל לשוטט במהירות בין דפים האתר שלך מומלץ להכין מפת אתר וכן על מנת שגולש האתר יוכל לגשת באופן נוח לכל חלקי האתר. כמו כן, מפת אתר עוזרת לצורך שימור דירוג ה-PR שלכם.
חשוב שלכל דף באתר יהיה ניתן להגיע עד שתי לחיצות מהאתר הראשי. כיוון שיש דפים פנימיים, מפת אתר עונה על דרישה זו. לחיצה אחת תוביל למפת אתר ולחיצה שנייה אל כל דף באתר.
-
הפחתת קישורים יוצאים – השתדלו להפחית את כמות הקישורים היוצאים מהאתר שלכם. הפחתת הקישורים היוצאים תעזור לדירוג ה-PageRank של הדף שלכם.
כמו כן, כמות גדולה של קישורים יוצאים מורידה מחשיבות הדף. לכן הימנעו מהוצאת קישורים יוצאים רבים מהאתר שלכם. הכמות המומלצת היא כ-20 קישורים יוצאים.
-
תוכן אתר עשיר – לקידום אתר אפקטיבי מומלץ מאוד שיהיו טקסטים עשירים ואיכותיים. טקסט עשיר ואיכותי הוא כזה המכיל פעמים רבות את מילות המפתח (לא בהגזמה). ככל שיהיה לכם תוכן איכותי ורלוונטי לנושא האתר/הדף שלכם, כך גוגל ייתן לכם עדיפות. גוגל נותן עדיפות לאתרים/דפים אשר מספקים לגולש המחפש במנוע החיפוש את המידע הטוב ביותר שהוא יכול לקבל.
-
עדכון האתר באופן שוטף – על מנת שגוגל יעדיף אותך על האחרים, רצוי ומומלץ מאוד לעדכן לעיתים תכופות את תוכן האתר. עדכון תוכן האתר יראה כי האתר שלך מספק מידע עדכני ביותר למשתמש.
-
וותק שם מתחם (דומיין) – ככל שכתובת האתר שלכם (שם מתחם) ותיקה יותר, כך היא תהיה עדיפה לקידום איכותי יותר. גוגל ידרג במקום גבוה יותר דומיין בעל וותק מאשר דומיין ללא וותק.
-
2 מילות מפתח לכל דף – רצוי לבחור לכל דף עד 2 מילות מפתח אותם החלטנו לקדם, כאשר את מילות המפתח החשובות נקדם בעמוד הראשי של האתר.
-
מאפיין nofollow – מאפיין זה מתווסף לקישור. המאפיין בא לומר לרובוט של גוגל שלא לעקוב אחר הקישור. המאפיין נועד לשימושים בהם מעוניינים לשים קישור לאתר לא מהימן ולא רוצים שהדבר ייפגע בדירוג האתר.
שימוש נוסף הוא במניעת ספאם. אם הנך בעל פורום ברשת או לחילופין אתר עם מערכת תגובות, בהם ניתן לפרסם קישורים יוצאים, מומלץ מאוד להוסיף לכל קישור שמשתמשים הוסיפו את מאפיין זה על מנת למנוע ספאם דרך האתר שלך ולגרום לגוגל להעניש אותך על כך.