קידום אתרים מילות מפתח
השלב החשוב ביותר בתהליך קידום אתרים הוא בחירת מילות מפתח מתאימות.
לפני שמתחילים בקידום אתר, עלינו להגדיר תחילה אילו מילות מפתח אנחנו מעוניינים לקדם במנועי חיפוש. בחירת מילות מפתח הוא תהליך קריטי וחשוב ביותר. אם נבחר מילות מפתח טובות נשיג תנועה רחבה וגדולה יותר של גולשים, ויותר מכך – תנועת גולשים רלוונטיים לאתר המקודם.
הקריטריונים בבחירת מילת מפתח
הקריטריונים עליהם יש לבסס בחירת מילת מפתח הם:
-
שייכות לנושא האתר – יש לבחור מילות מפתח הקשורות לנושא שלנו.
-
שכיחות החיפוש – יש לבדוק עד כמה מילת המפתח שבחרנו שכיחה. ככל שמילת מפתח מסויימת שכיחה יותר, כך תנועת הגולשים לאתר תהיה גדולה יותר.
-
תחרותיות – ככל שמילת המפתח שבחרנו פחות תחרותית מבחינת קידום אתרים, כך ניתן להביא לתוצאות גבוהות יותר.
במידה ובחרנו מילת מפתח תחרותית מאוד, יש לבחון האם יש בידינו את הכלים הדרושים על מנת להתחרות ולהגיע לתוצאות ראשונות.
חשוב לזכור כי שלב בחירת מילות מפתח הוא שלב קריטי וחשוב בעת קידום אתר. קידום אתר מוצלח מאופיין בקידום שיש ביכולתו להחזיר את ההשקעה שלך, הבאת תנועת גולשים איכותית לאתר שלך.
בחירת מילות מפתח
למדנו על-פי אילו קריטריונים יש לבחור מילות מפתח. איך נוכל לסנן מילות מפתח, אם אין לנו כלל כאלה?
ישנן שיטות רבות לבחירת מילות מפתח, במאמר זה נסקור לכם מספר שיטות:
-
שימוש בכלי ההצעות של גוגל – כלי זה מספק הצעות ורעיונות למילות מפתח.
כתובת השירות היא https://adwords.google.co.il/select/main?cmd=KeywordSandbox
-
שימוש בשירות Google Adwords – ניתן להשתמש בשירות Google Adwords של גוגל. שירות זה הוא שירות פרסום בקישורים הממומנים של גוגל.
נוכל לעלות קמפיין פרסום עם מכלול רחב ומגוון של מילות מפתח. לאחר תקופה, נציץ בסטטיסטיקות של הפרסום ונוכל לדעת אילו מילות מפתח הן הכדאיות והמומלצות ביותר בתחום.
-
ניתוח סטטיסטיקות של האתר – באמצעות ניתוח סטטיסטיקות האתר, נוכל לברר מהם מילות המפתח הפופולאריות שדרכן הגיעו גולשים לאתר ונפעל בהתאם.
-
אתרים מתחרים – ניתן להביט באתרים מתחרים או אתרים אחרים העוסקים בתחום וללמוד על מילות המפתח שלהם. באמצעות מחקר זה נוכל לאתר מילות מפתח נוספות.