קידום אתרים בגוגל
מנוע חיפוש גוגל הפך למנוע החיפוש הפופולארי ביותר באינטרנט ומרכזי בהקשר קידום אתר באינטרנט.
רוב שאילתות החיפוש ברשת במנועי חיפוש מתבצעות דרך מנוע חיפוש גוגל.
לכן, כאשר מבצעים קידום אתר במנועי חיפוש, בדרך כלל מתכוונים לקידום אתר בגוגל.
בתחום קידום אתרים, התחרות בתוצאות החיפוש גדלה ככל שהזמן חולף, וכך גם כמות הגולשים המחפשים בגוגל.
כיצד מתבצע דירוג תוצאות החיפוש?
נשאלת כעת השאלה, כיצד גוגל מחליט איזה תוצאת חיפוש איכותית יותר על השנייה ומדוע? האם יש היגיון מאחורי ההחלטה? הבה נסקור את שניים מתוך שיקוליו הרבים של מנוע החיפוש המוביל בשוק.
-
מדד PageRank (בקיצור PR) – מדד זה קובע חשיבות דף מסויים על גבי האינטרנט.
לכל דף באינטרנט ישנה חשיבות משלו ולא נקבעת חשיבות קולקטיבית לגבי כל הדפי האתר.
למדד PageRank, בעבר, היתה חשיבות גדולה מאוד עבור מנוע החיפוש גוגל, אך כיום חשיבות מדד זה ירדה. הרעיון מאחורי מדד זה הוא כמות הקישורים הנכנסים אל דף מסויים ברשת.
ככל שיש יותר קישורים נכנסים, ככל הנראה הדף חשוב יותר.
הקו המנחה הוא שאם דף מסויים ברשת קישר לאתר שלך, משמע האתר שלך הוא מקור אמין.
ככל שיש יותר קישורים מדפים חשובים (בעלי מדד גבוה), כך חשיבות הדף שלך גדלה.
לא חשובה רק הכמות, חשובה גם האיכות.
-
אלגוריתם Hilltop – אלגוריתם זה משמעותי במיוחד בדירוג דפים ברשת האינטרנט. הרעיון העומד מאחורי האלגוריתם הוא שיש דפים מהימנים בנושאים שונים ומגוונים, לדוגמה דפים בתחום בריאות, ספורט, מחשבים ועוד רבים אחרים.
אם דף בתחום מסויים, ניקח לדומה את תחום הספורט, מקשר לדף אחר בתחום הספורט, הדבר יהיה בעל חשיבות גדולה יותר מאשר אם דף בתחום הספורט יקשר לדף בתחום המחשבים. לכן נעדיף להשיג קישורים לדף אותו אנחנו מקדמים מאתרים בנושאים הקשורים לנושא שלנו.
לטענת גוגל, קיימים עוד פרמטרים רבים נוספים המשפיעים על דירוג התוצאות, אך פרמטרים אלה אינם ידועים לנו בשלב זה.
בתחום קידום אתרים, הבנת המדדים והאלגוריתמים על-פיהם מנוע החיפוש עובד חשובים מאוד וקריטיים לקידום איכותי של אתר באינטרנט.
באיזו תדירות גוגל מעדכנים את תוצאות החיפוש?
ככל שחשיבות דף האתר גדולה יותר, כך גוגל יבקר יותר באתר שלך ויעדכן את תוצאות החיפוש שלו.
גוגל נותן עדיפות לדפים בעלי חשיבות גדולה יותר ולאתרים המתעדכנים לעיתים תכופות, לכן לשם קידום אתר באופן מוצלח, רצוי לעדכן את האתר לעיתים תכופות יותר.
גוגל מעדכנים בכל עת את אלגוריתם מנוע החיפוש שלהם על מנת להקשות על גופים מסוימים מלהבין כיצד המנוע בדיוק עובד, ובכך למנוע גרימת מניפולציות בתוצאות החיפוש.