קידום אתרים החלפת קישורים
החלפת קישורים הוא שלב אינטגראלי בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש.
כמו שסקרנו במאמר "קידום אתרים בגוגל", פרמטר מרכזי בהחלטת מיקום תוצאות בגוגל הוא כמות הקישורים הנכנסים לדף מסויים. כמות הקישורים לא חשובה כמו שהאיכות חשובה. ככל שאתם משיגים קישורים איכותיים הנכנסים אל הדף אותו אתם מקדמים, התוצאות יהיו טובות יותר.
ממה מורכב קישור?
לקישור יש שני חלקים: חלק הכתובת וחלק הטקסט, המכונה Anchor text. חלק הטקסט הוא החשוב ביותר בהחלפת לינקים עד כדי כך שהוא הקובע והמשפיע על דירוגינו במנועי חיפוש. חלק זה מתאר את הקישור. טקסט הקישור צריך להכיל את מילות המפתח אותם אנחנו מקדמים. כתובת הדף אותו אנחנו מקדמים משתייך לחלק הכתובת. כשאתר מסויים מקשר לאתר אחר, הוא בעצם "מצביע אמון" על אותו אתר, ועל כך גוגל מתבסס.
מהו קישור איכותי?
קישור איכותי נקבע על ידי מספר קריטריונים. לא חובה שהקישור אותו אנחנו משיגים יענה על כל הקריטריונים, אלא על חלקם או לפחות על קריטריון אחד.
קישור שעונה על כל הקריטריונים הוא הקישור הכי איכותי שניתן למצוא, אך קשה מאוד למצוא כזה.
-
אתר מאונדקס בגוגל – יש לבדוק האם האתר איתו אנו עומדים לבצע החלפת קישורים הוא מאונדקס בכלל בגוגל. אם לא, הקישור לא ייקרא על ידי מנוע החיפוש, הרי האתר לא מופיע אצלו במאגרים. במצב כזה הקישור כאילו לא היה. לכן חשוב מאוד להחליף קישורים עם אתרים מאונדקסים בלבד.
-
אתרים בעל PR גבוה – מדד ה-PageRank בעבר היה מאוד מרכזי, היום חשיבותו ירדה, אך הוא עדיין משפיע. לכן יש לשאוף להחליף קישורים עם אתרים בעלי PR גבוה ככל הניתן. אין בעיה להחליף עם אתרים בעלי PR0, אך קיים סייג אחד.
PR0 ניתן לאתרים חדשים ברשת האינטרנט שעדיין לא נקלטו בעדכון ה-PR של גוגל ואין להם "נקודות זכות" רבות של קישורים נכנסים. עם אתרים כאלה אין בעיה לבצע החלפת קישורים הדדית.
PR0 ניתן גם לאתרים שנענשו ע"י גוגל בעקבות הפרת כללים אתיים או כללים אחרים. יש להימנע מלהחליף קישורים עם אתרים אלה.
כיצד אז ניתן לדעת? לא ניתן לדעת, פשוט לבצע את החלפת הקישורים בזהירות.
-
אתרים בתחום שלכם – הקישורים הטובים ביותר מתקבלים ע"י אתרים שהתוכן שלהם קשור בצורה ישירה לתחום שאתם עוסקים בו. לדוגמה, אם אתם מעוניינים לקדם אתר של מסיבות ואתם מקבלים קישור מאתר של חיי לילה, הקישור יהיה איכותי, כיוון שהוא ניתן בהקשר של רלוונטיות לנושא.
אין זה אומר שלא מומלץ להחליף עם אתרים שאינם עוסקים בתחום שלכם. אל תירתעו מכך, אין הדבר פסול. בצעו החלפת קישורים גם אתרים אלה.
עם מי לא לבצע החלפת קישורים?
אל תחליפו קישורים שאינם איכותיים. הדבר עוזר לקידום, אך בצורה מאוד מעטה.
לכן יש לשאוף תמיד להשגת קישורים איכותיים בלבד.
ישנם אתרים שלא כדאי ולא מומלץ כלל להשיג מהם קישורים.
אל תחליפו קישורים עם אתרים שעונים על אחד מהקריטריונים הבאים:
- אתרים לא מאונדקסים בגוגל
- אתרים שמשכפלים תוכן
- אתרים שעוברים על כללי האתיקה של קידום האתרים